Granola

Belangrijk is om de dag te starten met een voedzaam ontbijt.  Dat wat je eet bepaald de mate van bloedsuikerspiegel van die dag. Juist dan is een goede invulling een combinatie tussen eiwitten en vezels van belang.

Neem in plaats van een volkoren boterham eens yoghurt met goede vezels.
Een mooi voorbeeld van een invulling voor het ontbijt kan zijn yoghurt (0% vet, 0% suiker), met hierin muesli en een beetje fruit. Je kunt muesli kopen in de winkel, maar neem dan die ouderwetse die niet bewerkt zijn.
Heb je trouwens al eens je eigen muesli gemaakt? Erg makkelijk en als je het eenmaal gedaan hebt, wil je echt niet meer anders.

Ingrediënten:

 

Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 160 graden – 145 hete lucht. Bekleed een bakplaat met bakpapier en zet apart.
  2. Meng in een grote kom de havermout, lijnzaad, de pitten en de noten, samen met de pumpkin spice en zout door elkaar.
  3. Verhit een steelpannetje op middelhoog vuur met de honing, olie en water. Breng net aan de kook en giet daarna bij het havermout mengsel. Roer het geheel goed door zodat alles bedekt is in de olie.
  4. Spreid uit op de bakplaat en gebruik een spatel om licht aan te drukken. Stop de plak in de voorverwarmde oven en bak in 25-30 minuten af. Laat hierna afkoelen op de bakplaat en verkruimel eventueel in grove stukken.
  5. Hak ondertussen de appelringen fijn, en mix deze samen met de cranberry’s door de granola. De granola is nu zeker nog een maand houdbaar, mits bewaard in een afgesloten pot.

Eet smakelijk!

Je kunt trouwens allerhande variaties bedenken. Kijk anders gewoon eens wat je in huis hebt.

"

Het is onze passie om onze cliënten te ondersteunen
en hun lijf in balans te krijgen

"