Ingrediënten

  • 4 bevroren bananen
  • 400 gram aardbeien
  • 200 gram Griekse yoghurt (0%)
  • 2 tl honing
  • Scheutje citroensap
  • Als topping: 2 el kokosrasp

Bereidingswijze
  1. Snijd een paar aardbeien in kleine stukjes en houd deze achter.
  2. Doe alle resterende ingrediënten (behalve de topping en de achtergehouden aardbeien) in een blender of keukenmachine.
  3. Maal het geheel tot een glad mengsel gedurende circa 2-3 minuten.
  4. Snijd de achtergehouden aardbeien in kleine stukjes en roer deze voorzichtig met een spatel door het ijsmengsel.
  5. Doe dit mengsel in ijsvormpjes of in een diepvries doos en zet deze in de vriezer gedurende minimaal 6 uur.
  6. Als je toe bent aan een lekker fris ijsje, haal de doos met ijs uit de vriezer en verdeel over 4 kommen.
  7. Doe er wat kokosrasp over. Deze topping kan je trouwens ook weglaten als je liever wilt.Maak zo je eigen favoriete variaties met allerlei soort fruit. Met name zacht fruit is hier uitermate geschikt voor.
    Zo kan je steeds je eigen smaken maken en ook nog eens lekker variëren.Enjoy!!

Frozen yoghurt een mooi alternatief voor een ijsje.

Een lekker ijsje 🍦op zijn tijd niet te versmaden. hiervoor hoeven de temperaturen trouwens niet altijd subtropisch te zijn. Ook bij lagere temperaturen zal het goed smaken.
Maar ja, een bolletje schepijs bevat al de nodige calorieën, daar zit je niet op te wachten, zeker als je op gewicht wilt blijven of komen. Dus die wil je liever laten staan. Ook wil je misschien liever wat minder suiker consumeren. Wij denken met je mee, dus hebben we voor je een goed en misschien zelfs lekkerder alternatief.

Wat dacht je van frozen yoghurt met lekker fris fruit? Die combinatie van yoghurt met lekker zoet fruit op zich is al een traktatie.

Varieer volop met allerlei soorten zacht fruit. Ook erg handig, als je wat fruit over hebt. Weggooien is zonde, en in de vriezer blijft het ijs geduldig wachten op je.

frozen yoghurt